Bloggen är min dagbok för att dokumentera större eller mindre händelser i vår trädgård. Ibland även andra projekt eller glimtar från trädgårdsresor och andras trädgårdar.

lördag 20 juli 2019

Min "cottage garden" rabatt

Nu är min rabatt kallad "cottage garden" som bäst. Har satsat på lite högre växter där. Olika varje år eftersom en del är anueller. I år är det mycket slöjsilja (Ammi majus) men totalt ca 25 arter och sorter. Har gjort en vandring på 2 minuter runt rabatten som visas i en video.
Borde använda video mer, det är ju ett väldigt smidigt sätt att dokumentera,


Länkar till Trädgårdsfägring för fler bloggar om trädgård.


12 kommentarer:

  1. Hej Helene

    Super med denna video - och trädgården presenterar sig härligt.

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Så vacker Cottage rabatt - älskar Slöjsiljan !
    I år blev det Blomstermorot istället i min trädgård.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Så fint bed du har! Ammi majus passer inn over alt.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Hej Helene!
    Riktigt fint, där trivs nog både fjärilar och insekter också.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  5. Så flott cottage garden rabatt,
    Her trives humler og sommerfugler,
    Ha en fin dag,

    Ida

    SvaraRadera
  6. Hej Helene!

    Häftigt att göra en video, säger mycket mer än några bilder som alltid är starkt begränsade. Jag kan inte tekniken men det borde jag lära mig, har tänkt på det ibland men sedan har det stannat vid tanken.

    Den där rabatten måste vara ett paradis för alla små flygare och krypare i sommarträdgården, bra gjort!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar cottage garden! Ljuvlig!!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Dette var det morsomt å se. Kjempefint er det. Ammi majus er flott. Jeg har den, men har ikke helt fått den til i sommer. Den slenger hit og dit.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Det var en fin havevandring, du tog mig med på. Et flot bed med en tæt beplantning. Her er ikke plads til ukrudt.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  10. Jag hörde både "fotspår" och fågelkvitter. Perfekt sätt att göra en video för att få en överblick.
    Cottage Garden var ett bra namn.
    M v h bloggvandrande Bosse

    SvaraRadera
  11. Verkligen en härlig rabatt och bonus med fågelkvitter!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Tack för att vi fick följa med på trädgårdsrundan, så fint och härligt med alla insekter! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera